fredag 6. februar 2009

STØRRELSEFORSKJELL PÅ 2 SVARTE HULL.

En gang har det stått i avisen at noen har oppdagent et svart hull som er like stor som en gallakse. Også har jeg hørt om et svart hull som er like lite som Oslo. Du lurer sikkert på hvor
lang tid det ville tatt for det minste svare hullet som er like lite som Oslo å sluke en stjerne på
vår sols størrelse; men jeg kan ikke vite hvor lang tid det ville tatt så jeg kan ikke svare dere.
Heldigvis er nok det store svarte hullet langt unna Jorden i det intergallaktiske rom. Det intergallaktiske rom er det området som er utenfor gallakser. PS Husk at i år (2009) er det det internationale astronomiåret 2009 - å i den anledningen håper jeg dere retter blikket opp mot himmelen.

4 kommentarer:

  1. Jepp, vi retter blikket mot himmelen, du og jeg, Jonas. Når vi kommer på fjellet må vi se mer på månen og Venus.

    Det er imponerende det du vet om galakser og stjernehimmelen.
    PS. Igår leste jeg litt i ditt Illustrert Vitenskap. Håper det gikk greit.

    SvarSlett
  2. Hei, pappa! Det går bra at du låner ILLUSTRERT
    VITENSKAP av meg, bare at du må legge utgaven tilbake der du fant den. PS.: send flere kommentarer når du kan. HADET PAPPA (HÅKON)! :-)

    SvarSlett
  3. Nå har jeg lest alt du har skrevet. Hvordan har du lært deg alt dette?

    Hilsen meg

    SvarSlett
  4. Hei! jeg lurer virkelig på hvem du er. For du sier ikke hvem du er. Det hadde vært veldig fint om du kunne skrive navnet ditt og å skrive litt informasjon om deg selv; men du må ikke skrive informasjn om deg selv. Men du lurte på hvordan jeg har lært alt dette. Jeg kan si en ting: Det er en lang historie.
    HILSEN JONAS :-)!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.